דלג לתוכן

♥ משלוחים חינם לכל חלקי הארץ

מדיניות החזרים והחלפה מהירה וקלה

    מוליין לאסטמה: איך זה עובד?

    מוליין לאסטמה: איך זה עובד?

    נבדק רפואית על ידי Kerry Boyle D.Ac., M.S., L.Ac., Dipl. Ac., CYT - מאת Jessica Caporuscio, PharmD ב-19 ביוני 2023

    המידע במאמר זה מבוסס על הכתבה "Mullein for asthma" מאתר Medical News Today. לקריאת המאמר המקורי, בקרו כאן.

    מוליין הוא סוג של צמח בעל סגולות רפואיות מסוימות. שימוש במוליין, יחד עם תרופות מסורתיות לאסטמה, עשוי לספק הקלה נוספת בתסמינים כמו שיעול וקשיי נשימה.

    לפיטוכימיקלים מסוימים שנמצאו במוליין עשויים להיות פוטנציאל להקל על שיעול, להפחית דלקת בדרכי הנשימה ולשחרר ריר. ישנן דרכים שונות להשתמש במולאין, אך הדרך הנפוצה ביותר היא להכין חליטות תה או סירופים עם התמצית ולבלוע אותה.

    מוליין הוא סוג של צמחים עם כ-2,500 מינים. מקורו מצפון אפריקה, מערב ומרכז אסיה ואירופה. עם זאת, כיום הוא גדל גם בצפון ודרום אמריקה ובאוסטרליה.

    Verbascum Thaspus הוא זן של מוליין הנחשב כבעל סגולות רפואיות מסוימות. התכונות הרפואיות של מוליין מגיעות מפיטוכימיקלים. פיטוכימיקלים הם כימיקלים שנמצאים באופן טבעי בצמחים. פיטוכימיקלים מסוימים, כגון פלבנואידים, עשויים להועיל לאנשים עם אסתמה.

    איך מוליין יכול לעזור עם אסטמה?

    לפלבונואידים יש פוטנציאל לפעול על קבוצה של חלבונים המסייעים בייצור לויקוטריאנים. לויקוטריאנים מגיעים מתאי שונים הנמצאים בריאות, כגון תאי פיטום ואאוזינופילים.

    לוקוטריאנים מתחברים לחלבונים מסוימים בדרכי הנשימה, וגורמים להצטברות נוזלים בריאות, התכווצות שריר חלק ודלקת. זה מוביל לתסמיני אסתמה כמו שיעול וקשיי נשימה.

    שימוש במולאין ובתרופות קונבנציונליות לאסטמה עשוי לסייע בהקלה בתסמינים. למרות התכונות הרפואיות הרבות הקשורות למולאין, יש צורך במחקרים נוספים על שימוש במולאין לאסטמה כדי לאשר את הממצאים הללו.

    למוליין יש פוטנציאל ל:

    להפחית דלקת

    דלקת היא מאפיין בולט של אסטמה. לאנשים עם אסתמה יש דלקת משמעותית בדרכי הנשימה, במיוחד בדרכי הנשימה הקטנות יותר הנקראות הסמפונות. פלבנואידים בתוך מולאין עשויים להיות בעלי תכונות אנטי דלקתיות שעשויות לעזור לשפר את הנשימה.


    לדכא שיעול

    שיעול הוא תלונה נוספת בקרב אנשים החיים עם אסטמה. מומחים מציעים כי mullein מספק הקלה באסתמה לאנשים על ידי דיכוי שיעול. המנגנון המסביר כיצד מוליין פועל להפחתת שיעול אינו מובן היטב.

    הסבר אפשרי מצביע על כך שדלקת בדרכי הנשימה עלולה לגרום לשיעול עם אסטמה. ההשפעה הפוטנציאלית של מוליין על הפחתת דלקת בדרכי הנשימה עשויה גם לעזור עם השיעול.

    שחרור ריר

    סימפטום נוסף של אסתמה הוא ייצור ריר. בשילוב עם דלקת בדרכי הנשימה, נוכחות של ריר מוגזם מחמירה את הנשימה ומהווה טריגר לשיעול. לדברי מומחים, mullein פועל גם כמכייח. מכייח עוזר לשחרר את הריר מדרכי הנשימה כדי להקל על השיעול.

    מומחים טוענים שהנוזל המופק מצמח המולאין עשוי לעזור לשחרר את הריר. פעולתו של mullein על ריר עדיין לא מובנת.

    איך משתמשים במוליין לאסטמה?

    בעקבות הרפואה ההודית המסורתית, אנשים משתמשים בעלים מיובשים, פרחים, תמציות ושמני פרחים של מוליין בניסוחים שונים. על פי מחקרים על השימוש במולאין למחלות בדרכי הנשימה כמו אסטמה, הדרך הנפוצה ביותר להשתמש במוליין היא באמצעות חליטות תה וסירופים שאנשים בולעים.

    לפעמים תכשירים עם mullein כוללים צמחים אחרים כמו נענע, רוזמרין ומחטי אורן. תכשירים אחרים עשויים להכיל גם דבש או סוכר.

    שקיות תה מוליין מסחריות מכילות עלים יבשים שאנשים יכולים לחלוט במים חמים. אנשים עשויים גם לקחת תמצית מולאין כטינקטורה מספר פעמים ביום.

    יש אנשים שמדווחים על עישון עשבי תיבול יבשים. עם זאת, היתרונות והסיכונים של עישון מולאין דורשים בדיקה קלינית. שאיפת אדים מקערה של מים חמים וממולין מיובש עשויה לעזור לשחרר ריר בדרכי הנשימה. בסך הכל, הדרך הטובה ביותר להשתמש במולאין לאסטמה דורשת חקירה נוספת כדי לאשר את יעילותה.

    לפרטים נוספים ולרכישת תמצית מוליין לטיפול באסתמה ולשיפור איכות הנשימה, בקרו באתר שלנו.

    יתרונות נוספים של מוליין

    מוליין מכיל פיטוכימיקלים רבים ושונים שעשויים להועיל לבריאות האדם. מלבד היתרונות האנטי דלקתיים שהוזכרו לעיל, תמציות מולאין עשויות להיות בעלות התכונות הרפואיות הבאות:

    אנטי בקטריאלי
    אנטי ויראלי
    אנטי פטרייתי
    שיכוך כאבים
    הרגעה והיפנוזה
    אנטי סרטן
    נוגד חמצון
    אנשים השתמשו במוליין בימי קדם לריפוי פצעים. מחקר מ-2021, שפורסם בכתב העת BMC Complementary Medicine and Therapies, חקר את ההשפעות של מוליין על פצעי אפיזיוטומיה. החוקרים מציעים כי מוליין המוכן כמשחה עשוי לסייע בתיקון פצעי אפיזיוטומיה. עם זאת, מחקר נוסף עדיין נחוץ כדי לאשש ממצאים אלה ולהעריך את הבטיחות של מוליין.

    שימושים אחרים

    רוב השימושים במולאין מסיבות רפואיות מנצלים את תכונותיו האנטי דלקתיות. חלק מהשימושים כוללים:

    מצבי עור כגון פריחות, אקנה ואקזמה - משתמשים בתמצית ישירות על העור
    דלקת עיניים ואוזניים
    תסמינים של ארתרוזיס ומצבים דלקתיים אחרים או פציעות

    לפרטים נוספים ולרכישת תמצית מוליין לטיפול באסתמה ולשיפור איכות הנשימה, בקרו באתר שלנו.

    מאושר על ידי המומחים בתחום

    משלוח חינם מבוטח עם מעקב

    הזמנה בטוחה ומוצפנת ללא חשש

    מעל מאות לקוחות מרוצים